Descripció
Servei d’acollida, informació, orientació i assessorament sobre els drets de les dones i les seves necessitats.
Quins serveis s’ofereixen?
- Acollida: Informació i orientació. Si és necessari, es deriva el cas a especialistes.
- Assessorament jurídic: (no es fan tràmits). Informació, orientació i assessorament jurídic sobre:
- àmbit familiar i de parella
- custòdia d’infants
- impagament de pensions
- règims de visites
- maltractaments
- separacions i divorcis
- causes penals.
- Atenció psicològica: Per a les dones que són o han estat víctimes de violència masclista o tenen risc de patir-la. L’atenció és individual.
- Acolliment temporal per a dones en situació de violència: Estada temporal en un allotjament comunitari o individual per a dones soles o amb fills que han de marxar del seu domicili per problemes de violència de gènere. Si és necessari, es tramita la denúncia per maltractament.
- Teleassistència: És un servei de teleassistència mòbil que ofereix una resposta ràpida les 24 hores del dia i des de qualsevol lloc a víctimes de violència de gènere. Està basat en un sistema de telefonia mòbil i telelocalització.
- Xarxa local contra la violència masclista i activació del protocol, si és necessari.
Qui pot rebre aquest servei?
- Dones que resideixin a qualsevol municipi de la comarca.
- Dones víctimes de violència de gènere que disposin d’ordre d’allunyament o bé es trobin en una situació d’alt risc per aquest motiu
S’ha de pagar?
No.
Com accedir-hi?
Presencialment
pl. 1 d’Octubre – Edifici El Sucre, 2a planta (Vic)
Horari d’atenció al públic:
De dilluns a dijous de 9 a 18 hores
Divendres de 9 a 14 hores
Telèfon
650 540 732 (També WhatsApp)